About Me

My photo
I'm forty and (not) loving it.

Saturday, May 7, 2011

I got a letter from my cosv requesting my presence at a meeting along with a few other students. I was thinking, aiyo, kadawale..have i been naughty? Seingat i tak pernah. I ni selalu menurut perintah..but maybe i'm one of those people yg bermasalah tetapi tak sedar diri bermasalah. Then i thought, oh tidak...ada org bagitau pasal blog i ke? Adakah i akan dibicarakan atas kononnya fakta2 dlm blog tidak tepat ke? So i thought damage control first - privatekan blog. Kalau Esah larat comment mesti dia kata, sudahlah ko, berlagak diva. Tapi mengenangkan dia ni sekarang gigih jadi suster ngesot menabur bakti kepada amma appa terchenta, dia tak sempat nak berbunyi.

Hence tiba hari perbicaraan, rhope2nya takde apa2. She just wanted to ask me re. the financial problem. I cakap sekarang tengah nak mintak org sana org sini. She was ever so niceand encouraging, unlike DarthVader (new nick name for you know who).

This morning my maid told me that our neighbour a few houses down has a cat yg sama nama dgn si Mummy's Boy. pas tu dia cerita yg ada bebudak bujang tuduh si debab tu pi terrorise their cat. Punya le maid i kata, hey jangan tuduh sembarangan. Tak tau ke kucing kita tu baik mendengar cakap, kalau panggil mesti datang punya. Yg nakal tu mesti kucing yg nama sama tu..

Err..kucing sama nama dengan si debab tu sama rhope ke? And sejak bila pulak debab kita tu mau dengar cakap? Kalau nak ikan petang2 baru nak masuk rumah. Lagipun bukan ke peelnya suka kacau tah mana2 kucing? But of course i didn't say this to my maid. I was just touched that she would defend anak2 i sebegitu sekali.

Did you watch the royal wedding? I did...i am a sucker for all things royal. I was ready to hate Katemiddleton but the queen's social secretary yakni Esah pernah cakap kat i, whyyy?? She's a nice girl you know..ok laaa..well, she looks like it kan. Takde scandal and gossip liar. I nak tergelak that one of my friends, we were both watching the programme, dia kat umah dia and me at mine but we sms to each other throughout. She asked, do you think Willeng is still a virgin? Gelak besar i! So innocent! Ada ke mat saleh jaman ni just because he's a royal would keep himself all ....'intact'? I mean kalau i anak raja, hensem gittew (walaupun dia perlukan nasihat pakar yunam) dgn uniform nya (so officer and a gentleman kan, kan?) dah lama i taburkan bijibenih oat i merata2. But saying on behalf of Esah, because i know she'd be dying to say this, kau memang pelac****.

My reply to her sms, he's as virgin as Tiger Woods. Pas tu mak i pulak, katanya, you know, they have been living together already?! Tak best la camtu. Lerrrr mak oi...sekarang ni jaman bila?? They have known each other dari uni lagi...lagi muda2 tu hormones tengah menjongket, takkan la kut depa nak save themselves until willeng kata aku terima nikahnya, kut kan...

She waited for her man..in the end he married her...or well, did he have to marry her because she has waited that long? She is patient in that sense or is because there is a crown at stake? So terkenang lah i kat kisah i pulak (perghh! Mesti nak enter frame gak). Had i been patient and prepared to wait for siamang, i have no doubt that he'd chose me...dia pun pernah cakap that after his divorce, had i still been single, the first thing he'd do was to look for me. But mengenangkan dia bukan anak raja and not a 6 footer, mata biru, rambut blonde semua (masalah 'halo' tu is fixable), berani dia nak string me along???! Haah, hambik kau!

Haiya, kan dah melalut tu. Apa2 pun TunJin, Oslo and Sally, i hope uols enjoys!

1 comment:

  1. I got to watch the part when they left the Abbey...she's beautiful kan...macam tengok movie..and I watched it in HD..so can see all the lines and all tapi masih mantap..

    BTW u are spot on..adik will needs pakar rambut treatment.

    ReplyDelete