On divali last week, she was back to being one eyed jack. We tried another vet..closer to home. Manalah tau tempat baru perangai boleh ok sikit ke. Hmm hampeh! Doctor vet pun cam baru grad semalam. Berat tak timbang, history makan minum tak ambik. Bagi ubat gel pulak. Dah nak dekat seminggu tak baik2...I rasa cam atas mata PB cam ada benjol..frontal bone looks slightly asymmetrical. I perasan dari the last vet visit lagi. But the very, extremely young dr idak cakap apa2 pun. She's still eating, going for walkies, berak all normal. But she doesn't look happy..you might ask, how does one tell a cat who sleeps for 24 hours a day is not happy? A mother's instincts I tell you. So this morning I took her to the 'king' of all vets..UPM animal clinic. I like this place..its clean, staff are professional, cheap..masalahnya depa tak bukak on weekends! PB keriau but the vet assistant restrained her. Nampak kejam..but myself working with kids yg kenkadang kena restrain them physically, I know its only done with good intentions. Memang bijik mata PB normal..bengkak kat atas mata yg buat mata tu tertutup. Kesian sayangku ni...jenuh la mata kena titik ubat segala neka..kang dari tak buta jadi buta pulak. She needs more thorough investigations done, so kena puasa dari malam ni, esok pi upm lagi and kena sedate. Please send her +ve vibes for her to get well..hopefully cuma bisul and not tumour or worse..the big C.
I only needed to pay 85 sen for consultation fee tadi..after discount and all that. Seriously, UPM vets the best..sekarang hospitalnya dah pindah belakang hosp. Serdang as opposed to dlm main campus previously. Lagi senang nak pergi.
P/S masa I sampai tadi I pi la menonong dgn cat carriernya masuk ke dlm bangunan..nampak meriah semacam..wah..diaorg baru nak rasmi tempat ni..ada photographers, org pakai semart semua, penyambut tetamu etc. Dah I sampai ke reception baru le staff cakap, akak salah tempat! Sepital haiwan kat belakang sana! Lerrrrr! Awat yg tunggu luar pintu masuk tak khabor? Malu tau! Depa sengih2..Rhopenya I masuk building academic n not clinic..sheesh!
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

CK!
ReplyDeletewe are sending you positive vibes with lots of love from here!!
purr,
CN+anak bulu manja
CN and anak bulu yg manja,
ReplyDeletemelly says thanks...dia cakap yang dr kata takde apa2, cuma bisul je..but still dia nak extra TLC dari semua org..