About Me

My photo
I'm forty and (not) loving it.

Wednesday, November 25, 2009

I need to finish another batang to de-stress

I got told off by the supervisor for taking soooo long to come up with my research proposal. In not so many words, i'm lembab. (i tak berani nak cakap kat dia yg ada 3,4 orang of my colleagues yg saing sama i pun maknanya lembab le juga ye? Tapi i tengok diaorg happyyyyy je?) Anyway, i made the appointment to see him pasal rasanya lama tak jumpa, lagipun i thought i want to 'tell him off' for not replying to my emails. Heyy, my principle is that, you don't actually need to be physically near me (i very much would like it to be this way) but kalau i ada benda nak tanya, jawab, get it? Anyway, i pulak yg kena...rasanya dah 10 tahun i tak kena tegur ngan cikgu i, last time was when i did my masters. I said to MG yesterday, why is it that eventhough i dah jadi professional semua tapi bila nak pi jumpa supervisor, mesti tak leh tidur malam, sakit perut, airliur kering..he said, because you tak study. Ewah2...! Memang la concentration span i singkat...yes i do fall asleep easily, but that's how i've been dari undergrad lagi but OKKKKK je...ok la plus the fact that i've taken up swimming like nobody's bussiness now cam nak compete in the next olympics je. (nak digress sekejap..told MG the other day, hey u, i ada swimmer's body now..Dia tengok i ngan ghope yg tak percaya...I cakap, ni ha, lengan berbelang, badan belakang berbelang (yg tan)..MG cakap tu cam body buruh Indon je. Hish mulut laki aku tu!)

I was so stressed out about my SV's comments, there are some elements of truth in it. Memang i need to buck up kalau nak grad in 2012..ni taking my own sweet time, really burying myself in the literature. Speaking of 2012, kalau dunia dah nak kiamat then, sempat ke i grad huh? If so, what's the point of this kan? Baik enjoy gila2.

Berikutan dgn tahap stress dan malu i, i needed to de-stress. I pun ajakla kawan pembunuh nyamuk i untuk merasmikan batang import from my trip to Medan last week. (Yg ni cite lain). Datanglah kawan i tu ke sekolah i and kitaorg pun pi lepak kat Kopitiam ni yg kitaorg rasa utk org hip je (atau org2 yg perasan hip). Baru sempat sebatang, guess who walked in? My SV! Potong steam betul! Kawan i yg takde kena mengena ngan sekolah i tu pun sibuk memadamkan api...tah hapa2 tah haha.

I was left with another 2 choices to destress: balik and tido like there's no tomorrow or gi swim. Nak tido tak boleh pasal ada client after lunch, nak swim kena tunggu sampai kul 5 utk pool bukak balik. So i decided to see the client and wait until 430 baru balik and go for a swim. Tengok2 pool pulak tutup utk maintenance. Really not my day la!

(ni semua akibat berfoya2 tak hingat dunia kat Medan. I went for some work related thingy tapi enjoy yg lebih).

No comments:

Post a Comment