About Me

My photo
I'm forty and (not) loving it.

Sunday, November 21, 2010

I managed to talk

I have many stories to tell, in fact boleh buat 3, 4 entry..but i'm too tired to type. Harapkan i boleh telepathickan cerita pada orang tu tapi sampai la ni dia tak dapat signal. And just because you muntah 2, 3 posts in these past few days, jgn lah agro dengan ku. Keep up with the good work, tapi jgn lepas ni biarkan i kegersangan tanpa nafkah batin sampai end of the year ye (sorry ye Sally Mally, tak bermaksud menggaru2 hati you bila bercakap pasal batin2 ni...nemind dear, you go back to your horses yeah..)

A few days ago, laki i cakap kat i yg isteri kawan dia suspected breast ca. I said why? Dia kata ada keluar nanah semua. I said, maybe infected cyst, jangan risau sangat, pi cepat buat checkup. He said to me that his friend tengah nak dapatkan appointment with this top ca guy at one of the private hospitals (i have something to comment about this but later). MG sounded so aorry for her, eii kesian dia, banyak2 kali cakap.

Menurut kata Esah, i ni patut suarakan apa yg i tak puas hati..jangan pendam dan jangan tunggu birthday baru nak tulis surat kat laki bagitau apa yg tak puas hati. Org mintak handbag elvavi la, tapi this time round, i cuma nak bagi surat je kat dia. Anyway, bila terover2nya pulak sifat belas kasihan and simpati laki i kat isteri kawan dia, i pun macam automatic seperti orang hilang ingatan (ni jugak esah kata sebab i ada dah psychotic tendencies) i cakap kat dia. Wah! Bini kawan you punya la you menunjukkan simpati sangat, yg i ni dulu ingat i ada lump kat breast (that was the first time) and then i had this ache yg teramat sangat, you tak kisah pun?!

He said, bila ada?
I said, it happened last year, in fact i blogged about it. The fact that lepas sembahyang subuh, i had that ache which was quite intense and it had happened for over two weeks. But that time i couldn' take it anymore, i told you i was going to have it checked out that morning. You didn't say anything pun, jangan la nak harapkan you teman i ke hospital kan?
He said, you ni pandai buat cerita..
I said, i even wrote about it. Ni pasal org lain you nak tunjuk concern sangat (suara dah naik at least 2 decibel dah). That was the second time. The first time i went to workplace B, i tak beranak pun lagi masa tu. Ada you tau?
He said, apasal you tak cakap?
I said, yg cakap pun and yg tunjuk sakit depan you pun you tak kisah!

MG knew i was pissed off. I felt so relieved. I don't normally have an outburst macam tu. Tapi masa dia bercerita tu something in my head snapped. I rasa tu baru perkara kecik...belum lagi sampai ke benda2 besar...agaknya kalau la ada cite cenggini: kereta kawan i rosak, i ingat nak pinjamkanlah keta i pada dia pasal sian bini dia mengandung..Yang ini mau macam Karakatoa meletup!

About what i wanted to comment, this guy pi jumpa that top doctor, the latter cakap, buat appointment..bulan Jan baru dapat. I felt that bodohnya! Bukannya takde pakar kat sepital gomen..or UMMC ke UKMMC ke..Lagipun, katalah kalau betul confirm ca, mampukah nak tanggung kos hospital? This was the same couple yg bising2 kat laki i suh bising2 kat i, macam i director hospital la pulak. When she was pregnant with their first baby, she went for checkup at one of the private hospitals. Pas tu dah dekat nak beranak, she had chicken pox or measles, can't remember. So sepital tu nak induce or csect (also can't remember), so quote la the cost. The guy cam nak pengsan, kata takde duit and mintak transfer ke sepital gomen. Pas tu bila dah kat sepital gomen, dia bengkek pasal staff2 kat situ macam sindir2 cakap, oo..dah ada masalah baru datang kat kami. So dia komplen kat MG. I told MG that i would have said the same to them. Kalau ko nak beranak kat prebet, sediakan la jugak duit utk emergency...jangan la ingat anak tu akan slide keluar dgn senangnya je. Some days they don't. Sebab itu le anak2 i suma beranak kat tempat keroje maknya je..buatnya depa kena dok dlm incubator ke, mana nak curi duit kalau kat prebet tu? Gadai semua bulu kat badan pun tak tentu lagi. Pas tu, kalau dari awal dah plan nak beranak sepital A, jangan la pulak pi checkp up kat sepital B, orang tak pandai je buat camtu.

6 comments:

  1. Kiah,

    Kalau dulu tergaru2 jugak hati kalau dengar kisah2 beramas mesra org kawen nih. Now since I have my 'horses', do I complain more? NON ma cherie!!!
    Twice a week session galloping = 7x/week 'action'per bed? *ops*

    Do I need to say more? ;p
    Sally Mally

    Sally Mally

    ReplyDelete
  2. Esah,
    Yes bebeh, kau kan sifuku.

    Sally Mally,
    You have it better babe! jaki I!

    ReplyDelete
  3. nak wat cemana CK, it's always looks greener on the other side of the field. harap2 MG cepat tersedar dari alpanya.

    ReplyDelete
  4. Dah biasa sangat la dengan perangai lelaki tetiba hilang ingatan mcm ni hehe

    ReplyDelete
  5. Anony,
    Mungkinkah kucing yg akan bertanduk dulu?

    Cik,
    Itu selective memory loss

    ReplyDelete