About Me

My photo
I'm forty and (not) loving it.

Sunday, October 20, 2013

Besar kecik besar kecik

Last Fri, Little D balik sekolah merengek2 nakkan this 'magic marker'. Apparently ada orang datang berjual and diendorse oleh cikgunya pulak. Other than it can change colour, takdelah apa lagi magicnya...kalau boleh buat tetiba budak suka makan sayur ke, sedozen dah tentu I akan beli. And i couldn't understand why the teacher/s would allow this kind of jualan in school.

So I relate the story to MG during lunch today.

CK: Geram sangat I dia merengek2 nak marker pen tu. Rasa nak email je kat guru besarnya, komplen. Little D, teacher Little D belum tau lagi mummy ni garang...
(Of course mostly with other people, mummy is all talk...marah secara telepathy je. Lepas kena asak dek Aunty Polis barulah...)
LD: Teacher tau laa..!
CK: Huh??
(Aik? Telepathy I berjaya ke?! Or have I sent a nasty email or sms to the school in my sleep?)
LD: Haritu, teacher ada tanya, mak sapa garang...? LD angkatlah tangan. Ada 3 orang je angkat tangan.
CK: (Ayomaaaa!)

LD: Teacher tanya garang macamana? LD pun cakaplah, mak saya selalu kata punish! No tv, no computer, no handphone, no taman (playground). Mak saya besarkan mata! Lepas tu dia kecikkan, besar kecik besar kecik!

Acik pitam uols! Dah tak tanya dah...
Tak tau dia sempat tak masuk bab rotan pulak..

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

8 comments:

  1. Hahahahahaha...terus terang no semunyik2 yerr

    -hernie

    ReplyDelete
  2. Cik Kiah...

    tersembur ayaq yang i tengah dok minum nih baca kekekekekeke. cute sungguh!

    oihhh mak dia kecikkan, besar kecik besar kecik !takuttttttt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I rasa dia tak takut pasai tetap naughty buat adiknya jugak..!

      Delete
  3. kak.. saya ada one question about cat. i hv been feeding this cat that belongs to my neighbour for the past three weeks n kalau time pagi/malam mesti dia dok tunggu depan pagar for his/her food. jiran i ni tau membela je tp xtau nak jaga kucing2 dia.. spay/neuter mmg out of dictionary la. im thinking of bringing this cat to the vet secara illegal i.e. without the knowledge of his/her owner for spaying/neutering. ok ke buat camtu? i think it is for the best sbb i xnak dia jadi babies machine n more unwanted strays in my housing area

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well...kalau nak fikirkan pasal kucing tu hak sapa memanglah tak boleh kan...but i've done it many, many times. Because dah owners pesen cam tu. Kucing pun tak dibagi makan, sakit pun tak di bawak ke vet. I do all those. Yang depa tau kucing tido rumah memalam utk dipeluk2. I tell myself kalau kucing2 tu beranak pinak, i tak mampu nanti nak bagi makan ramai2 so that was my justification of catknapping and pi hantar snip2. Owners tak pernah pulak tanya..but if they so, i dah siap dah nak jawab sedas dua! So go ahead, buatlah utk kesejahteraan ummah

      Delete