About Me

My photo
I'm forty and (not) loving it.

Saturday, March 20, 2010

Sleepless in No. 31

I got back from Company dinner 2 hours ago. Tak boleh tidur lagi. Update pasal dinner later when i've got some pics atas belas ehsan kengkawan.

Little D's birthday is coming soon. I told her about it. Awal2 lagi dah pesan, tak mau badut (she's scared shit of clowns), tak mau metap (meaning tak mau face paint either because again, she's scared of the colours), nak belon aje...haiya! kalau i buat party utk dia, mesti orang akan complaint, the most boring party ever. Unless kalau laman rumah besar, boleh le sewa bouncy castle ke, kan? Even though the taman kanak2 and some green area is just depan rumah, uols tak rasa gempak sangat ke kalau i portkan bouncy castle kat situ????

I had a class this morning. Seperti biasa bila time class mesti boring gila. Satu dunia i hantar sms. Pagi tadi i decided to sms MG..saja hantar sms gatal but inshort formlah. It said, MNNL = Malam Ni Nak L*toot* tak leh habaq. Then i received 3 calls from him which of course i tak jawab because i was in a class, kan? I thought, haiya, what's his problem? SMS je la balik..sexcited ke? (Perghh!) Then i received a call from home, which of course i had to leave the class to answer. Takut la kut2 any emergency with the kids. It was my maid and bunyi tercungap2..She said, kak, betulke Atuk (my dad) dah meninggal?

I said, hah? Bukan ke dia bawak budak2 keluar sarapan? (My parent's are here for a visit). Maid, iya..belum balik lagi. Tadi bapak (MG)call cakap kakak sms kata Atuk dah meninggal. CK, laaa...taklah! ish mamat ni, org sms lain!

Then i had to call MG and cakap, apsal la lu..MG chom because he said, lainkali jangan dah sms main2. I said, if betul ada orang meninggal, and my father pulak tu, takkan la i hantar sms je? Ish ish..mana ke common sense kan?? haa...chom le tu..
Ni la orang kata lost in translation..

I brought the iron to the office today because i nak iron baju dinner i (i bersiap from the office because rumah jauh). Then dah nak sampai rumah tadi i just remembered that i forgot to bring it home. Damn! Tiba je rumah terus inform MG about it. Sorry, no iron..(pepandai la find one before gi kerja hari Isnin OK). Sib baik muncungnya dari pagi tadi tak dipanjangkan lagi. Just to answer the anonymous person punya comment to the previous entry, memang MG laki mithali bab2 ironing ni. Kalau i mintak nak buatkan utk dia, menangis airmata darah pun tak tentu dia bagi i buatkan..haha..that's how anal he is about his clothes.


OK lah nak pi tido...

3 comments:

  1. bilalah laki i nak anal abt his clothes mcm MG? senang idupku..... CK, Little D cute lah, tak nak badut, tak nak face-painting... magician?

    ReplyDelete
  2. Macamana MNNL equals to your dad meninggal ? Jenuh I dok pandang2 and cuba decipher...

    ReplyDelete
  3. Anonymous,
    Hmmm..pernahkah you cuba terbakarkan baju dia while ironing? Only a suggestion...atau seterika tapi still keromot? He might get anal then..
    Magician? Can try but have to tell them that the magician has to come as he is, no makeup whatsoever..laaa..boringnya anak aku niiiii1

    CPK,
    Beats me!!!

    ReplyDelete